A '90-es évek végére már Magyarországra is megérkezett az elvárás: "Weboldalt
mindenkinek!". Ennek megfelelően a 2000-es évek elején tényleg szinte mindenkinek
lett saját weboldala: kis és nagy vállalkozásnak, a sarki fűszeresnek, még talán
a szomszéd kutyájának is. A hivatásos és amatőr webmesterek ugráló-villogó weboldalakkal
árasztották el magyar internetet, mellyel maximálisan ki tudták elégíteni az akkori
keresletet. Ám kb. 2008-tól a vállalkozások részéről felmerült az igény a webmesterek
játszóterének számító cicomás weboldalak helyett az ún. "letisztult weboldalak"
iránt. A letisztult weboldal már kifejezetten a látogató informálását szolgálja:
- nem tartalmaz zavaró, ugráló-villódzó elemeket
- felépítése első ránézésre is könnyen áttekinthető
- grafikája egyszerű, ám karakteres
- keresőbarát
- gyors, nem kell például a megnyitásakor a Flash tartalom előkészítését megvárni
A
weboldal készítés terén jelenleg két megoldás választható: egy kész megoldás
sablon segítségével vagy egy egyedi weboldal készítése. A sablon megoldások
némelyike még informatikai szaktudás nélkül is alkalmazható: például egy egyszerűbb,
statikus tartalmú weboldal vagy egy nagyon egyszerű termékkatalógus néhány nap alatt
összeállítható. Bonyolultabb esetben vásárolható olyan ún. dobozos szoftver, amely
egy tipikus webáruház vagy ún. CMS rendszer feladatait el tudja látni, ám ezek esetében
már szoftverüzemeltetési tapasztalat szükséges az üzembe állításhoz.
A sablonok általában mindaddig jól teljesítenek, ameddig valamilyen mélyrehatóbb
változtatásra nincsen szükség, például mert a webáruház komplexebb megoldásokkal
bővül. Ilyen esetekben az üzemeltető gyakran ütközhet olyan korlátokba, amelyek
átlépésére nincs lehetősége. Ekkor dönthet: eláll eredeti elképzelésétől vagy új
weboldalt készít/készíttet. Tipikus példa erre egy webáruház, amely a szokásos életciklusnak
megfelelően 1,5-2 év után úgy bejáratódik, hogy fejleszteni kellene. Ám nem lehet,
hiszen a működtető szoftver gátakat szab vagy nem található hozzá megfelelő szakember.
|
|
Erre jelenthetnek megoldást azok a komplex (több százezer forintos) rendszerek,
melyekhez automatikus terméktámogatást nyújt a gyártó pl. Magento, WordPress, stb.
Ilyen esetekben viszont fennáll annak a veszélye, hogy a webáruház működése kicsúszik
a kezünkből egy-egy frissítés esetén. Tapasztaltunk már olyan frissítést, amely
bizonyos funkciókat napokra ellehetetlenítettek, esetleg összekeverték a különböző
nyelvű tartalmakat.
A CodeVision Kft. minden esetben a személyre szabott weboldal készítést javasolja,
mert tapasztalatunk szerint az igények hosszú távon nem elégíthetők ki sablonmegoldásokkal.
Bár az egyedi oldal készítése jellemzően több időt vesz igénybe, mint a sablon alkalmazása
és általában több költséggel jár, már 1-2 éves távlatokban is megtérül.
A CodeVision Kft. a weboldal készítés, a keresőoptimalizálás és az egyéb informatikai
területeken szerzett szoftvertechnológiai tapasztalatát felhasználva vállalja weboldalak
és FaceBook alkalmazások készítését. A kivitelezés során hangsúlyt fektetünk
a "letisztult weboldalakra" jellemző formai, tartalmi és technológiai
követelményeinek alkalmazására és felvetett saját ötleteinkkel igyekszünk
hozzájárulni üzleti céljai megvalósításához. Tapasztalt, kifejezetten a weboldalak
és mobilalkalmazások grafikájának elkészítésére specializálódott grafikus kollégáink
pedig igény esetén segítenek megtervezni a logót és weboldal arculatát.
Tekintse meg weboldal készítéssel és keresőoptimalizálással kapcsolatos referenciáinkat
a
Referenciák menüpontban vagy forduljon hozzánk
elérhetőségeink
egyikén!